Uplatnite svoj vplyv na vyhľadávače aj na ľudí

Obrázok používateľa Mikuláš Halász

"Myslieť inak, môže pomôcť zmeniť správanie a viesť k lepším výsledkom."

 "Cítiť inak, môže zmeniť správanie EŠTE VIAC a viesť k ešte lepším výsledkom."

John Kotter, Holger Rathgeber v knihe Náš ľadovec sa roztápa

 

Dnešný článok, je vlastne znovuzrodený článku, ku ktorému mali prístup
len registrovaný užívatelia v e-mailovom seriály. No doba pokročila a ja 
ho dávam k dispozícii vo vynovenej verzii.

 

Aký je zmysel ovplyvnenia výsledkov vo vyhľadávaní? 

Myslím, že je jasný. Získať konvertujúceho návštevníka stránky. To je ten,
ktorý Vám spraví na stránke obrazne povedané "dobre". Buď nakúpi, či nechá 
svoj kontakt, alebo svoj "Like". 

Ak chceme získať konverziu tak vo všeobecnosti však platí: 
"Čo je dobré pre návštevníka to je dobré aj pre vyhľadávač." 
V preklade to znamená rýchle načítanie stránky, jasná a jednoduchá navigácia,
kvalitný obsah, dobrá odkazová základňa (sociálne siete, off page seo,
PPC kampane a iné).


Dúfam, že sa nenahneváte ako Vám dám dve úlohy:

1. Ak máte web, vyskúšajte, či sa dostanete na konvertujúcu stránku na tri kroky.
Ak nemáte, navrhnite  si úpravy tak, aby sa návštevník dostal ku konverzii
na menej než tri kroky.

2. Odmerajte si rýchlosť načítania stránky pomocou Webpagetest.org
Ak plánujete web, zistite si vopred u web mástra, či vie zabezpečiť po
stabilnom rozbehnutí stránky cachovanie a agregáciu súborov. Nebudem to
odborne rozoberať, pretože na to nemám. Ide skrátka o to, aby sa web 
dokázal čím rýchlejšie načítať. Neviem ako sa dá rýchlo načítať web, ale keď
načíta za 3 - 4 sekundy, asi to bude ok. Nad 10 sekúnd to už je prúser.

 

728-90.jpg

 

 

Príklad: Robil som e-shop. Veľká, mnohopočetná stránka s veľa obrázkami,
mp3 prehrávače a blog. Stránka sa načítavala spočiatku podľa meraní
Webpagetest.org 12 sekúnd, čo je veľmi veľa. Po niekoľkohodinových
štúdií a konfigurácie servera a web stránky som znížil rýchlosť načítania na 4 sekundy.
Bolo by to aj rýchlejšie, avšak majiteľ má presmerovanie z inej domény a opačne,
čo zle pôsobí na rýchlosť načítania. Tiež by sa dala zrýchliť stránka zmenšením

obrázkov. Takže by som sa dostal
aj pod 4 sekundy, čo je super nakoľko úvodná stránka má slide show
z 3 častí a zobrazuje sa aj blog s obrázkami.

 

Technická stránka, alebo inak povedané: "Ktoré moduly v Drupal 7 som
využil na zrýchlenie načítanie webu: 

Cachovanie v konfigurácii výkon, modul Advanced CSS/JS Aggregation, DB Maintenance,
Views Content Cache,  File Cache,  Entity cache Boost.

V mojom prípade so využil moduly Drupalu, avšak keď bežíte na inej platforme dá sa na zrýchlenie
webu použiť externá služba. Napr. Memcache, Alternative PHP Cache CDN ,
avšak týmto sa nezaoberám, pretože ja neexpandujem do zahraničia a nepotrebujem,
aby sa moje stránky rýchle načítali v zahraničí.

 

Na záver slovo odborníka o zakázaných technikách, a potom nasledujú
príklady, ktoré sú legálne:

ANALYTICS.SK

Stránka používa black hat techniky (penalizované, pokles vo výsledkoch vyhľadávania,
alebo vyradenie z vyhľadávania)

Neviditeľný alebo veľmi malý text Vyhľadávacie roboty vedia dnes už s veľkou
presnosťou takýto text nájsť, identifikovať a penalizovať.

Cloaking

Cloaking je vytváranie webových stránok špeciálne pre vyhľadávacie roboty.

Keyword stuffing

Obrovská hustota kľúčových slov na stránke.

Doorway pages

sú stránky, ktoré neprinášajú užívateľovi relevantný obsah, ale obsahujú množstvo
spätných odkazov na hlavnú stránku webu.

Pätičkovanie

Za pätičkovanie považujeme nadmerné množstvo odkazov v päte stránky, ktoré nemajú
žiadnu súvislosť s obsahom sídla.

Penalizáciu si môžete premerať na Fruition.net

 

Zoznam SEO faktorov ovplyvňujúce výsledky vyhľadávania

Anchor text z externých odkazov zameraný na
kľúčové slová - odkazy z viacero unikátnych domén

Množstvo a kvalita externých odkazov

Zameranie zdrojov externých odkazov (obsahovo súvisiace stránky)

TrustRank - či vedú na stránky vedú dôveryhodné zdroje

 

Činitele celého webu súvisiace s odkazmi

Dočasný nárast/ strata odkazov na doménu 
(množstvo a kvalita odkazov vedúcich z unikátnych domén na
jednotlivé stránky domény

 

Činitele celého webu nesúvisiace s odkazmi

Použitie externých odkazov na seriózne, dôveryhodné stránky/ weby

Použitie XML sitemapy - modul XML sitemap , mapu stránky zabezpečí modul Sitemap,
Tiež pre verifikáciu obsahu použite modul Site Verifi

 

728-90.jpg

 

 

Dĺžka registrácie domény

Citácie/ zápis domény v DMOZ.org

Zmienky o doméne (citácie v texte obsahujúci názov/ adresu domény, i bez priameho odkazu)

 

Faktory zamerané na sociálne médiá 

Odkazy a informácie o doméne na Facebook

Odkazy a informácie o doméne na Twitter

Odkazy a informácie o doméne na LinkedIN

Odkazy a informácie o doméne na Google+

Moduly: BEACON9 Social Integration, Service link, Social media, Widgets

 

Subjekty užívateľských dát

Historický pomer kliknutí z výsledkov vyhľadávania na konkrétnu URL stránku

Historický pomer kliknutí z výsledkov vyhľadávania na doménu

Priemerný čas pobytu na stránke

Dotazy vyhľadávania názvu domény, alebo značky

Tieto údaje môžete získať so stránky pomocou služby Google Analytics,
ktorá je prepojená so scriptom 
generovaným touto službou. V Drupale je to Modul je Google Analytics.

 

 

728-90.jpg



2ban-728x90.gif

Viacej článkov na túto tému nájdete v nasledujúcich odkazoch: 
O autorovi: 

Nehovorím, že som najlepčí on-line marketing specialista, ale hovorím, že v on-line marketingu mám veľa skúsenostií a vedomostí, o ktoré sa rád podelým.

Už ako tínedžer som niečo predával a bartroval. Už ako tínedžer som chcel spraviť dobrý obchod. Snívam a mám svoje vízie. Vždy chcem veci zlepšovať a tak ľuďom pomáhať. To sú moje hnacie motory. Môj profesný životopis nájdete v informáciách o uživateľovi,, alebo keď sa potrebujete niečo dozvedieť hneď, volajte na čislo 0911039087, poprípade píšte cez kontaktný formulár.

 

Ak sa Vám zdali tieto informácie aspoň troška zaujímavé, pošlite tieto informácie aj Vašim blízkym pomocou tlačidiel na zdieľanie. Ďakujem!